środa, 5 października 2011

Marina - Zafon



Marina hiszpańskiego pisarza Carlosa Ruiza Zafona to powieść dla młodzieży, która może być dużym zaskoczeniem jeśli nie rozczarowaniem dla czytelników dwóch pierwszych powieści tego autora wydanych w Polsce czyli Cień Wiatru i Gra Anioła.
Książka jet napisana zdecydowanie mniej kwiecistym stylem, w prostych, krótkich zdaniach Zafon maluje historię z pogranicza horroru i kryminału której bohaterami jest para nastolatków przeżywających swoją pierwszą miłość. Czytając Marinę automatycznie porównywałem tę książkę z Cieniem Wiatru i miałem wrażenie jakbym zestawiał ze sobą prosty szkic z pełnym barw obrazem. Marina, której kolejne kartki czytałem z rosnącym rozczarowaniem zaskakuje jednak swoim zakończeniem, które sprawia, że mój odbiór powieści uległ zmianie, dopiero na koniec doceniłem głębie zawartych w niej uczuć. Powieść nie jest może tak porywająca jak Cień Wiatru i jej fabuła szybko ulega zapomnieniu ale niesie jednocześnie ze sobą emocjonalny ładunek, który na długo pozostaje w pamięci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz